Παρασκευή 29 Αυγούστου 2014

Όλα όσα πρέπει να γνωρίζουν οι μαθητές και οι γονείς για το Νέο Λύκειο! Διαβάστε ΕΔΩ!

Μεταρρυθμίσεις προβλέπονται με βάση τον νόμο 4186-2013 (Α 193) στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Οι αλλαγές αφορούν και τις τρεις τάξεις του Λυκείου επηρεάζοντας τον τρόπο εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Ακολούθως καταγράφονται τα βασικά σημεία που αφορούν το ωρολόγιο πρόγραμμα ανά τάξη, ξεκαθαρίζεται το τοπίο για τις Ομάδες Μαθημάτων Προσανατολισμού, τον νέο τρόπο αξιολόγησης ανά τάξη και τον τρόπο διεξαγωγής των εξετάσεων, ενώ αποσαφηνίζεται ο Βαθμός Προαγωγής και Απόλυσης.


Ωρολόγιο πρόγραμμα ανά τάξη


1) Στο άρθρο 2 «Διάρθρωση Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων Γενικού Λυκείου» προβλέπεται το ωρολόγιο πρόγραμμα κάθε τάξης και καταγράφονται αναλυτικά τα μαθήματα κάθε τάξης.


2)Πιο ειδικά, η Α΄ τάξη Λυκείου αποτελεί τάξη αποκλειστικά γενικής παιδείας, στην οποία εφαρμόζεται πρόγραμμα μαθημάτων τριάντα πέντε (35) συνολικά ωρών εβδομαδιαίως, όπου οι τριάντα τρεις (33) ώρες αντιστοιχούν σε εννέα (9) μαθήματα, που είναι κοινά για όλους τους μαθητές και άλλες δύο (2) ώρες που αντιστοιχούν σε ένα μάθημα επιλογής το οποίο επιλέγεται μεταξύ τεσσάρων μαθημάτων.


3)Στη Β΄ τάξη Λυκείου εφαρμόζεται πρόγραμμα μαθημάτων που περιλαμβάνει μαθήματα γενικής παιδείας τριάντα (30) συνολικά διδακτικών ωρών εβδομαδιαίως και δύο (2) Ομάδες Μαθημάτων Προσανατολισμού, Ανθρωπιστικών και Θετικών Σπουδών, πέντε (5) συνολικά διδακτικών ωρών εβδομαδιαίως για κάθε ομάδα, όπου οι μαθητές καλούνται να επιλέξουν τη μία. Στην ομάδα προσανατολισμού των Ανθρωπιστικών σπουδών στη Β΄ τάξη του Λυκείου καταργείται το μάθημα των λατινικών. Στη θέση του έρχεται το μάθημα Βασικές Αρχές Κοινωνικών Επιστημών (Κοινωνιολογία, Οικονομική Επιστήμη και Πολιτική Επιστήμη).


4)Στη Γ΄ τάξη Λυκείου εφαρμόζεται πρόγραμμα μαθημάτων τριάντα τεσσάρων (34) ωρών, που περιλαμβάνει μαθήματα γενικής παιδείας δεκατεσσάρων (14) συνολικά διδακτικών ωρών εβδομαδιαίως και τρεις (3) Ομάδες Μαθημάτων Προσανατολισμού όπου η κάθε ομάδα εξ αυτών περιλαμβάνει είκοσι (20) συνολικά διδακτικές ώρες εβδομαδιαίως. Και οι μαθητές καλούνται να επιλέξουν αυτήν της προτίμησής τους


* Ομάδα Ανθρωπιστικών Σπουδών

* Ομάδα Θετικών Σπουδών

* Ομάδα Οικονομικών – Πολιτικών – Κοινωνικών και Παιδαγωγικών Σπουδών


Να σημειωθεί ότι στις ομάδες προσανατολισμού Θετικών σπουδών καθώς και σε αυτή των Οικονομικών – Πολιτικών – Κοινωνικών και Παιδαγωγικών Σπουδών προσφέρονται από 2 πεδία επιστημονικής εξειδίκευσης ανάλογα με τα τμήματα των ΑΕΙ και ΤΕΙ που επιθυμεί να εισαχθεί ο κάθε υποψήφιος, όπως θα δείτε παρακάτω.


Αξιολόγηση, Προαγωγή και Απόλυση Μαθητών Γενικού Λυκείου


Σύμφωνα με το άρθρο 3 οι γραπτές προαγωγικές εξετάσεις σε όλες τις τάξεις Λυκείου διεξάγονται ενδοσχολικά και περιλαμβάνουν όλα τα διδασκόμενα μαθήματα εκτός των μαθημάτων της Ερευνητικής Εργασίας και της Φυσικής Αγωγής, με κοινά θέματα για όλα τα τμήματα του ίδιου σχολείου, που ορίζονται ως εξής: α) κατά ποσοστό 50% με κλήρωση, από τράπεζα θεμάτων διαβαθμισμένης δυσκολίας και β) κατά ποσοστό 50% από τον διδάσκοντα ή τους διδάσκοντες. Τα γραπτά διορθώνονται από τον οικείο διδάσκοντα. Απαραίτητη προϋπόθεση για την προαγωγή του μαθητή αποτελεί: α) η επίτευξη γενικού βαθμού ίσου ή ανώτερου του δέκα (10) και β) Μ.Ο. προφορικής και γραπτής βαθμολογίας κατά διακριτό γνωστικό αντικείμενο των μαθημάτων: Ελληνικής γλώσσας, Μαθηματικών τουλάχιστον δέκα (10) και τουλάχιστον οκτώ (8) σε καθένα από τα υπόλοιπα μαθήματα. Να σημειωθεί ότι στις τάξεις Β΄ και Γ΄ Λυκείου οι μαθητές πρέπει να συγκεντρώσουν ελάχιστη βαθμολογία δέκα (10) και στα μαθήματα ομάδων προσανατολισμού.


Εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση αποφοίτων Γενικού Λυκείου


Όπως ορίζεται στο άρθρο 4 οι εξετάσεις για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση διεξάγονται, μετά την απόλυση του μαθητή από το Λύκειο, σε πανελλαδικό επίπεδο με θέματα από την εξεταστέα ύλη της τάξης αυτής που προκύπτουν: α) κατά ποσοστό 50% με κλήρωση από τράπεζα θεμάτων διαβαθμισμένης δυσκολίας και β) κατά ποσοστό 50%, από κεντρική επιτροπή εξετάσεων.


Οι μαθητές της Γ΄ Τάξης Ημερησίου και Δ΄ Τάξης Εσπερινού Γενικού Λυκείου με την έναρξη του σχολικού έτους και όχι αργότερα της 20ής Σεπτεμβρίου επιβεβαιώνουν οριστικά την Αρχική Δήλωση Ομάδας Μαθημάτων Προσανατολισμού, που έχουν υποβάλει στη σχολική τους μονάδα προ της λήξης του προηγούμενου διδακτικού έτους.


Τα πανελλαδικώς τέσσερα εξεταζόμενα μαθήματα ανά Ομάδα Μαθημάτων Προσανατολισμού και Επιστημονικό Πεδίο Εξειδίκευσης είναι τα εξής:


α) Ε.Π.Ε. – Ανθρωπιστικές Σπουδές, Νομικές:

I. Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία.

II. Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία.

III. Ιστορία και

IV. Λατινικά.


β) Ε.Π.Ε. – Θετικές και Τεχνολογικές Επιστήμες:

I. Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία.

II. Μαθηματικά.

III. Φυσική και

IV. Χημεία.


γ) Ε.Π.Ε. – Επιστήμες Υγείας:

I. Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία.

II. Φυσική.

III. Χημεία και

IV. Βιολογία.


δ) Ε.Π.Ε. – Επιστήμες Οικονομίας, Κοινωνικές και Πολιτικές Επιστήμες:

I. Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία.

II. Μαθηματικά και Στοιχεία Στατιστικής.

III. Αρχές Οικονομικής Επιστήμης και

IV. Στοιχεία Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών.

ε) Ε.Π.Ε. – Παιδαγωγικών Επιστημών:

I. Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία.

II. Μαθηματικά και Στοιχεία Στατιστικής.

III. Ιστορία και

IV. Αρχές Φυσικών Επιστημών.


Βαθμός Προαγωγής και Απόλυσης (Β.Π.Α.)


Για τον υπολογισμό του Βαθμού Πρόσβασης στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση προσμετράται και ο «Βαθμός Προαγωγής και Απόλυσης» (Β.Π.Α.). Πιο αναλυτικά, εκτός από τους βαθμούς των 4 πανελλαδικών εξεταζόμενων μαθημάτων θα συνυπολογίζεται και ο βαθμός προαγωγής των 3 τάξεων, γνωστός ως Β.Π.Α. που είναι στην ουσία ο 5ος βαθμός. Η διαμόρφωση του Β.Π.Α. σε κάθε τάξη πραγματοποιείται σε σχέση με τον συντελεστή βαρύτητας που έχει οριστεί στην καθεμία. Η Α΄ Λυκείου έχει συντελεστή βαρύτητας 0,4, η Β΄ Λυκείου 0,7 και η Γ΄ Λυκείου 0,9. Αυτό σημαίνει ότι η βαρύτητα της Α΄ Λυκείου για τη διαμόρφωση του Β.Π.Α. είναι 20%, της Β΄ Λυκείου 35% και της Γ΄ 45%. Το άθροισμα των βαθμών αυτών διαιρείται με το δυο και προκύπτει ο Β.Π.Α.


Αναπροσαρμογή του Β.Π.Α.


Σε περίπτωση που ο βαθμός προαγωγής ή απόλυσης είναι μεγαλύτερος μέχρι και μία μονάδα σε σχέση με τον Μ.Ο. των τεσσάρων ανά Ομάδα Προσανατολισμού μαθημάτων που εξετάζονται σε πανελλήνιες εξετάσεις, ο βαθμός αυτός δεν αναπροσαρμόζεται αλλά πολλαπλασιάζεται ως έχει με τον προβλεπόμενο ανά τάξη συντελεστή.

Σε περίπτωση που ο βαθμός προαγωγής ή απόλυσης είναι μικρότερος σε σχέση με τον Μ.Ο. των τεσσάρων ανά Ομάδα Προσανατολισμού μαθημάτων, ο βαθμός αυτός αναπροσαρμόζεται προς τα άνω κατά μία το πολύ μονάδα κατά τον υπολογισμό με τον ανά τάξη προβλεπόμενο συντελεστή.

Σύμφωνα με τον Καλόγηρο Βασίλειο, Υπ.Διδάκτωρ Π.Θ, Επιστημονικός υπεύθυνος Employ «ο βαθμός κάθε τάξης αναπροσαρμόζεται ανάλογα με το πώς τα πήγε ο υποψήφιος στις πανελλήνιες. Αν για παράδειγμα κάποιος γράψει 15 και έχει στην Α 18 το 18 θα γίνει 16. Το συμπέρασμα λοιπόν είναι ότι μπορεί οι βαθμοί στις τρεις τάξεις να συνδράμουν στην εισαγωγή στα ΑΕΙ και ΤΕΙ άλλα καθοριστικότατη είναι η επίδοση στα 4 πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα όπου 1 εξ αυτών θα έχει συντελεστή βαρύτητας.»


Συντελεστές βαρύτητας


Σύμφωνα με το άρθρο 4 με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, η οποία εκδίδεται το αργότερο τη 15η Μαρτίου εκάστου έτους, καθορίζονται ο αριθμός των εισακτέων και τα ειδικά μαθήματα ανά Σχολή, Τμήμα ή Εισαγωγική Κατεύθυνση κάθε μαθήματος ανά Σχολή, Τμήμα ή Εισαγωγική Κατεύθυνση του τρέχοντος έτους. Ο καθορισμός του συντελεστή βαρύτητας σε ένα (1) μάθημα, από τα Πανελλαδικώς εξεταζόμενα, ανά Σχολή ή Τμήμα ή Εισαγωγική Κατεύθυνση πραγματοποιείται με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, μετά από πρόταση του αρμόδιου οργάνου διοίκησης της Σχολής ή του Τμήματος, η οποία περιέρχεται σε αυτόν έως την 1η Μαρτίου εκάστου έτους και ισχύει για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση των μαθητών της Α΄ Τάξης του σχολικού έτους στο οποίο αυτή προτείνεται.






from LikeLarissa.gr http://ift.tt/1qLmIda

via IFTTT

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου